Mergi la conţinutul principal

Bună, sunt medicU
Spune-mi, ce te doare?
Îți pot evalua gratuit starea de sănătate

MedLife s-a alăturat misiunii SanoPass de a promova un stil de viață sănătos. (Vezi detalii aici)

Anonim in Fitness

Accidentări Frecvente în Timpul Antrenamentelor

Știm cu toții că exercițiile fizice sunt una dintre cele mai bune modalități de a rămâne sănătoși. Fie că este un hobby sau vorbim de o carieră, uneori suntem răniți fără voia noastră. Iată care sunt cele mai frecvente accidente sportive și cum să le faci față.

 

Întinderile musculare

Acestea sunt probabil rănile cu care se confruntă sportivii cel mai des. Chiar dacă vă întindeți și vă încălziți fără să vă grăbiți, este posibil să simțiți o încordare musculară. Perioada de vindecare variază în funcție de gravitatea accidentului, după cum urmează:

• În cazul leziunilor ușoare, timpul de recuperare poate fi de până la două săptămâni;

• În cazul unui accident grav, dar fără ruptură musculară, timpul necesar pentru recuperare este prelungit de la trei la șase săptămâni;

• Cand avem de-a face cu muschi rupți, leziuni care necesită intervenție chirurgicală, perioada de recuperare este mai lungă, aproximativ trei luni.

Pentru o recuperare rapidă și ușoară, vă recomandăm să aplicați gheață pe zona afectată, deoarece aceasta va ajuta la relaxarea mușchilor și va reduce umflarea. Nu puneți gheață pe mușchi mai mult de 20 de minute. Odată îndepărtat, așteptați încă 20 de minute pentru a repeta procesul. De asemenea, puteți utiliza medicamente antiinflamatoare pentru a accelera procesul de vindecare. Masați ușor zona afectată cât mai curând posibil. Când descoperi că nu mai simți durere când îți întinzi mușchii, vei putea relua activitatea.

 

Durere la nivelul mușchilor gâtului

La rândul său, aceasta este o altă situație cu care se confruntă sportivii, care este obișnuită printre persoanele care joacă tenis sau merg cu bicicleta. Ca și în cazul unei încordări musculare, perioada de recuperare depinde de gravitatea accidentului:

• Dacă ați avut un accident, traumă sau încordare a mușchilor gâtului, se recomandă să stați în pat timp de una până la trei zile. Dacă afecțiunea este severă, poate fi necesar să purtați și un guler de protecție.

• Dacă durerea este cronică și de lungă durată, utilizați comprese fierbinți sau comprese cu gheață.

Pentru a depăși aceste disconforturi dureroase, încearcă anumite exerciții. De exemplu, întoarcerea ușor a capului, desenarea unui semicerc, de la stânga la dreapta, sau deplasarea încet înainte și înapoi. Dacă simțiți un gât înțepenit, aceste exerciții ar trebui să vă ajute.

 

Dureri la nivelul umărului

Sindromul coașei rotatoare, sau cu alte cuvinte, durerea de umăr, este la rândul său una dintre bolile pe care le suferă sportivii, în special cei care suprasolicită mușchii umărului în timpul exercițiilor fizice, cum ar fi în cazul curlturismului au al sporturilor de contact. Ne referim aici la golf, tenis, volei, înot sau haltere. Daca nu te simti mai bine o zi sau doua dupa accidentare, desi medicul tau ți-a administrat antiinflamatoare și corticosteroizi, îți recomandăm să apelezi la kinetoterapie pentru a accelera procesul de vindecare. În plus, puteți încerca terapia cu ultrasunete sau stimularea electrică a mușchilor urmate de exerciții de recuperare.

 

Disconfort la nivelul spatelui

De obicei, afectează sportivii care se angajează în sporturi unilaterale viguroase. Acestea includ jucători de golf, jucători de tenis, practicanți de arte marțiale și halterofili. Din fericire, fie că primești sau nu tratament, aceste dureri vor dispărea în câteva săptămâni. De asemenea, trebuie să menționăm că nu trebuie să ai încredere în cei care recomandă odihna la pat până nu te simți mai bine, pentru că cercetările arată că este recomandat să reluezi activitatea – totuși, cu moderație – chiar și la o zi sau două după incident.

Pentru a vă ușura recuperarea, vă recomandăm să aplicați gheață la fiecare 2 până la 4 ore timp de 2 până la 4 zile, cu o dată la 20 de minute. Compresele termice trebuie folosite numai după ce inflamația dispare. Medicamentele antiinflamatoare și kinetoterapie pot ajuta, de asemenea. Pentru a evita pe viitor aceste dureri de spate uneori cu adevărat insuportabile, se recomandă efectuarea unor exerciții care vizează întărirea mușchilor spatelui și abdominali.

 

Epicondita laterală

Când vine vorba de acest tip de accidentare, jucătorii de tenis, golf sau baseball sunt cei mai vizați. Perioada de recuperare pentru această afecțiune poate fi extinsă la două luni, în funcție de gravitatea și natura pe termen lung a afecțiunii. Injecțiile cu cortizon sunt eficiente în reducerea inflamației și ameliorarea durerii. Cu toate acestea, cauza problemei nu poate fi exclusă. Sportivii sunt sfătuiți să învețe și să aplice diverse tehnici pentru a-i ajuta să evite acest lucru. Exercițiile care vă întăresc mușchii antebrațului includ strângerea unei mingi ușoare de cauciuc în palmă sau flexarea încheieturii mâinii înainte și înapoi.

 

Probleme la nivelul genunchilor

Acestea sunt de obicei cauzate de ceea ce este cunoscut sub numele de „genunchiul alergătorului” sau sindromul dureros patellofemural. Acest lucru se poate întâmpla cu orice sport care implică alergarea în antrenamente. Nu vă faceți griji dacă durerea pe care o simțiți este ușoară sau moderată, deoarece va dispărea de la sine, iar perioada de recuperare este strâns legată de corpul fiecărui individ. Pentru a grăbi timpul de vindecare, evitați forțarea genunchiului afectat și recurgeți la medicamente antiinflamatoare. Pentru a vă proteja, purtați un bandaj elastic și aplicați un pachet de gheață timp de două până la trei zile. Acestea trebuie lăsate să acționeze până la 20 de minute și pot fi reaplicate la fiecare trei până la patru ore. Dacă observați că durerea nu scade, cel mai bine este să vă adresați medicului dumneavoastră, deoarece vătămarea poate fi mai gravă decât credeți. În acest caz, operația este cea mai bună opțiune.

 

Tendonul lui Ahile

Aceasta este o altă situație pentru sportivi, în special pentru sportivii de performanță. Daca tendonul este doar ușor inflamat, perioada de recuperare va fi relativ scurt, de doar cateva saptamani, față de accidentul care provoaca leziuni mai grave sau chiar foarte grave, ducând la ruperea acestuia. În acest din urmă caz, recuperarea poate dura câteva luni. Dacă trebuie să fii supus unei intervenții chirurgicale, reține că timpul de recuperare va fi prelungit cu 6 până la 12 săptămâni, timp în care piciorul tău va fi fixat în ghips. Daca boala nu necesita intervenție chirurgicală, pentru a se recupera mai repede, vă recomandăm să reduceți cât mai mult activitatea fizică, să folosiți antiinflamatoare topice și pungi cu gheață. Când credeți că vă puteți mișca, vă recomandăm exerciții ușoare, cum ar fi să stați pe vârful degetelor timp de zece secunde, apoi să vă întoarceți în poziția în care picioarele sunt lipite de podea. Acest exercițiu poate fi făcut de 3 ori, după care poți încerca să stai pe un picior și pe celălalt.

 

Dacă se întâmplă să fiți rănit, indiferent de natura și gravitatea rănirii, opriți orice activitate fizică și încercați să rezolvați problema. Dacă soluția noastră nu vă ajută și durerea persistă, vă rugăm să consultați un expert!

Map

Scrie-ne Ai o întrebare
sau vrei un pachet personalizat?

Formular