Mergi la conţinutul principal

Bună, sunt medicU
Spune-mi, ce te doare?
Îți pot evalua gratuit starea de sănătate

MedLife s-a alăturat misiunii SanoPass de a promova un stil de viață sănătos. (Vezi detalii aici)

Anonim in Fitness

Antrenamente Functionale

Odată cu începerea noului an, cei mai mulți dintre noi am inclus în lista de obiective și un stil de viață mai activ în care să facem sport mai des, iar având în vedere contextul actual, majoritatea personaelor optează pentru sport acasă, iar antrenamentele funcționale sunt aici să ne sară în ajutor.

Antrenamentele funcționale reprezintă un tip de antrenament ce se desfășoară cu greutatea propriului corp pentru a căpăta rezistență și flexibilitate. Acest tip de antrenament stimulează mușchii să lucreze împreună solicitând astfel întregul corp.  Exercițiile se pot adapta în funcție de preferințe și ajută la tonfierea musculaturii și stimularea circulației sângelui.

Majoritatea acestor exerciții implică accesorii precum benzi de rezistență, haltere, bănci, scări etc.

Pe lângă efectele benefice asupra metabolismului și a sistemului cardiovascular acest tip de antrenament oferă și alte beneficii precum:

  • Previne accidentările și ajută la reabilitare în urma accidentărilor deoarece își are originile în giminastica de recuperare
  • Îmbunătățește stabilitatea  deoarece include exerciții de flexibilitate și mobilitate
  • Îmbunătățește postura
  • Arde grăsimile

Avantajul principal al acestui tip de antrenament este că se poate practica atât de acasă, cât și de la sală și poți lucra atât individual, cât și în grup.

Acest antrenament este destinat personelor de toate vârstele și pot fi adaptate atât pentru începători, cât și pentru avansați.

Printre cele mai recunoscute exerciții din cadrul antrenamentului funcțional se regăsesc:

  • Fandări
  • Genoflexiuni
  • Pas săltat

În cazul în care sunteți începători este recomandat să lucrați cu antrenamente de intesitate mică pentru a evita riscul de accidentare urmând să creșteți treptat intensitatea pe masură ce căpătați mai multă forță și rezistență.

Regăsiți mai jos o serie de sfaturi care să va ajute să integrați treptat astfel de exerciții în antrenamentele pe care le desfășurați:

  • Începeți cu un antrenament ușor de maximum 30 de minute
  • Luați pauza de 1-2 minute după fiecare set
  • Începeți cu propria greutate urmând să introduceți greutăți pe măsură ce căpătați rezistență
  • Când începeți să adaugați greutăți aveți grijă ca greutățile să nu fie prea mari evitând astfel accidentările
  • Urmați cu atenție intrucțiunile pentru fiecare exercițiu deoarece o postura greșită poate cauza accidentări

Așadar, acest tip de antrenament este ideal pentru persoanele care își doresc să devină mai flexibile, să devină mai rezistente, să își definească musculatura și să piardă în greutate deoarece aceste exerciții sunt menite să crească consumul caloric și stimulează toate grupele de mușchi.

Map

Scrie-ne Ai o întrebare
sau vrei un pachet personalizat?

Formular