Mergi la conţinutul principal

Bună, sunt medicU
Spune-mi, ce te doare?
Îți pot evalua gratuit starea de sănătate

MedLife s-a alăturat misiunii SanoPass de a promova un stil de viață sănătos. (Vezi detalii aici)

Anonim in Fitness

Cardio de Acasa

Exercițiile cardio sunt printre cele mai cunoscute și controversate exerciții deoarece sunt recunoscute în mare parte ca fiind exerciții care ajută la pierderea în greutate, însă realitatea este mai complexă de atât.

Exercițiile cardio reprezintă orice tip de antrenament care ajută la creșterea ritmului cardiac și la îmbunatățirea sistemului cardiovascular.

În acest context în care statul acasă ne-a determinat pe toți să ne adaptăm stilul de viață este foarte important să avem în vedere că, deși stam acasă, este extrem de important să păstram un stil de viață sănătos și să avem activitate fizică.

Cea mai bună metodă de a ne menține activi și de a lucra la forma noastră fizică este dată de exercițiile cardio care se pot practica chiar de acasă, iar pentru multe dintre ele nici nu este nevoie de accesorii sau echipamente prea complexe.

Exercițiile cardiovasculare nu doar ca ajută la arderea caloriilor, ci ajută la o mai bună funcționare a creierului, a inimii și chiar ajută să ai un somn mai odihnitor. Așadar, te vei bucura de o stare de spirit mult mai bună, iar energia ta va crește.

Cel mai cunoscut exercițiu de tip cardio il reprezintă alergatul, însă acesta nu este singurul exercițiu pe care il poți face. De fapt, cardio este reprezentat de orice tip de exercițiu care te ajută să îmbunătățești ritmul cardiac.

Cardio ajută organismul prin accelerarea metabolismului și a arderilor, iar, dacă exercițiile au fost executate corect, corpul tău va continua să folosească energie la un nivel accelerat și dupa antrenament, ceea ce duce la pierderea kilogramelor nedorite.

Există nenumărate motive pentru care practicarea sportului la domiciliu este benefică atât din punct de vedere fizic, cât și din punct de vedere mental, însă vom enumera mai jos cele mai importante beneficii:

  • Ajută la reducerea hormonilor care accentuează oboseala, depresia, insomniile și stresul
  • Practicarea constantă a exercițiilor de tip cardio împreuna cu un regim alimentar echilibrat ajută la menținerea sub control a greutății și chiar la evitarea diabetului zaharat
  • Dobândirea energiei și a unei stări de bine – pe lângă beneficiile fizice, exercițiile de tip cardio contribuie la eliberarea dopaminei ceea ce garantează o stare de bine mai accentuată și un nivel ridicat al energiei
  • Creșterea încrederii în sine – pe lângă beneficiile de ordin fizic sau estetic exercițiile cardio ajută la creșterea încrederii în sine și prin faptul că vor duce la respectarea unui program stabilit și realizarea obiectivelor, ceea ce va conduce automat la o încredere de sine sporită

Există nenumărate resurse și tutoriale care te pot ajuta cu practicarea corectă a diverselor tipuri de cardio, iar noi îți prezentam mai jos câteva dintre cele mai eficiente astfel de exerciții:

Jumping Lunges:

Jumping Lunges sunt fandări with a twist, cu o săritură, mai exact.  Acest exercițiu este perfect pentru picioare și accelereaza instant organismul.

  • Începi cu picioarele îndepărtate, piciorul stâng înaintea celui drept
  • Sari în aer, iar la aterizare schimbi poziția picioarelor cu o poziție de fandare punând picioarul drept în față.
  • Repetă această mișcare alternând poziția picioarelor
  • Îți recomandăm realizarea a trei seturi de 20 de repetări
  • Asigură-te ca distanța dintre picioare este aceeași și că piciorul din față este îndoit la 90 grade.

Stretching

Aceste exerciții sunt recomandate înainte și după un atrenament intens, dar și pentru persoanele care stau toată ziua la birou. Există mai multe moduri de a practica stretching, însă exercițiul de bază presupune întinderea membrelor pentru câteva secunde.

Plank

A sta în poziție de plank ajută la antrenarea mai multor grupe de mușchi. Întinde-te în poziție de flotare, însă ai grijă să îți îndoi brațele astfel încât greutatea brațelor să fie în antebrațe. Scopul acestui exercițiu este să reziști cât mai mult cu putință și să îți depășești singur recordurile. Dacă ești la început nu te lăsa descurajat dacă nu vei putea să reziști mai mult de câteva secunde. Gradul de rezistență va crește pe măsură ce vei fi constant cu practicarea acestui exercițiu.

Genuflexiuni

Genuflexiunile reprezintă exercițiul perfect pentru tonifierea musculaturii inferioare a corpului. Ține spatele drept și lasă-te ușor în jos, iar călcâiele rămând pe podea. Continuă coborârea până când posteriorul este mai jos decât genunchii. Pe măsura ce te ridici ai grijă să îți menții spatele drept.

Mountain Climbers

  • Începe în poziția de flotare
  • Adu genunchiul stâng la piept și atinge podeaua cu vârful piciorului stâng în timp ce piciorul drept este întins în poziția de flotare
  • Repeta mișcarea cu celalalt picior, adică aduci piciorul drept la piept și atingi podeaua cu vârful piciorului drept, în timp ce piciorul stâng este întins în poziția de flotare
  • Repetă mișcările

Pentru a integra exercițiile cardio în rutina ta zilnică găsește-ți exercițiile preferate și încearcă să îți faci timp zilnic sau cel puțin de 3 ori pe săptămână.

Map

Scrie-ne Ai o întrebare
sau vrei un pachet personalizat?

Formular