Mergi la conţinutul principal

Bună, sunt medicU
Spune-mi, ce te doare?
Îți pot evalua gratuit starea de sănătate

MedLife s-a alăturat misiunii SanoPass de a promova un stil de viață sănătos. (Vezi detalii aici)

Anonim in Fitness

Importanta Stretching-ului

Fie că ești la început de drum, fie că practici sport de multă vreme sau doar din când în când, importanța stretching-ului trebuie să fie conștientizată de toate persoanele care fac sport, indiferent de gradul de intensitate al antrenamentelor.

Stretching-ul contribuie la dezvoltarea mobilității și a flexibilității musculare, iar cel mai important aspect este că dacă este practicat corect înainte de antrenament ajută la pregătirea mușchilor pentru exercițiile pe care le vei efectua, iar dupa antrenament ajută la detensionarea și relaxarea mușchilor, evitând astfel febra musculară.

Stretching-ul este compus dintr-o serie de exerciții fizice ușoare ce presupun mișcări simple ce implică întinderea unui mușchi sau a unor grupuri de mușchi.

Intensitatea acestor mișcări trebuie să fie mică spre medie și trebuie păstrată într-o ușoară zonă de confort deoarece scopul acestor mișcări este să detensioneze mușchii și în niciun caz să ducă la forțarea acestora.

Înainte de antrenament este recomandat întotdeauna să faci o scurtă sesiune de stretching, iar de principiu streching-ul trebui să conțină mișcări pentru grupele de mușchi pe care urmează să le lucrezi în cadrul antrenamentului.

Stretching-ul înainte de antrenament are nenumărate beneficii printre care:

  • Îmbunătățirea fluxului de oxigen și astfel pe parcursul antrenamentului nu vei mai resimți imediat tensiune, încordare sau dureri
  • Ajută la prevenirea întinderilor sau rupturilor
  • Crește nivelul de energie și te pune în dispoziția necesară practicării antrenamentului
  • Îmbunătățește flexibilitatea mușchilor
  • Ajută la diminuarea stresului
  • Îmbunătățește postura
  • Crește flexibilitatea

După antrenament este, de asemenea, important să facem stretching deoarece ajută la relaxarea mușchilor și poate preveni apariția febrei musculare. Pe lângă stretching este recomandată și o hidratare corectă pentru a ajuta la prevenirea febrei musculare.

Stretching-ul este recomandat chiar dacă nu practici anumite antrenamente și poate fi util personelor care stau ore întregi la birou și doresc să facă puțină mișcare pentru a destinde mușchii.

Aceasta activitate este destul de placută și nu presupune un efort fizic mare, motiv pentru care poate fi integrat cu ușurință în rutina zilnică pentru beneficiile sale.

Exercițiile de stretching pot fi practicate de toată lumea indifferent de vârstă, sex și obiective de fitness, însă ca majoritatea activităților fizice, nu sunt recomandate persoanelor care  au suferit recent leziuni sau entorse sau în cazul persoanelor cu dureri de articulații sau alte astfel de afecțiuni.

Map

Scrie-ne Ai o întrebare
sau vrei un pachet personalizat?

Formular