Mergi la conţinutul principal

Bună, sunt medicU
Spune-mi, ce te doare?
Îți pot evalua gratuit starea de sănătate

MedLife s-a alăturat misiunii SanoPass de a promova un stil de viață sănătos. (Vezi detalii aici)

Mircea in Medical

De ce are organismul uman nevoie de magneziu?

Magneziul este un mineral important, al patrulea mineral care se gaseste din abundenta in corpul uman si are roluri importante in foarte multe reactii enzimatice din corpul uman. Numeroasele sale functii includ ajutorul functiei musculare si a celei nervoase, reglarea tensiunii arteriale si sustinerea sistemului imunitar.

Un corp adult contine in jur de 25 grame (g) de magneziu, dintre care 50-60% din cantitatea acestui mineral este depozitata in sistemul osos. Restul este prezent in muschi, tesuturi moi si fluide corporale.

De mentionat este faptul ca exista diferite alimente care contin acest mineral (migdale, nuci de caju sau spanac, printre altele), dar cu toate acestea, exista persoane care se confrunta cu un deficit de magneziu, motiv din cauza caruia au nevoie de un supliment care contine acest mineral, si care poate fi cumparat din diferite farmacii. Un medic poate recomanda cele mai bune suplimente care contin acest mineral.

Magneziul este unul dintre cele sapte macrominerale esentiale. Acestea sunt minerale pe care oamenii trebuie sa le consume in cantitati relativ mari, mai exact este necesar sa consume cel putin 100 de miligrame (mg) pe zi . Micromineralele cum ar fi fierul si zincul, sunt la fel de importante, desi oamenii au nevoie de ele in cantitati mai mici.

Magneziul este vital pentru multe functii ale corpului. Obtinerea unei doze suficiente a acestui mineral poate ajuta la prevenirea sau tratarea bolilor cronice, inclusiv a bolii Alzheimer, a diabetului de tip 2, a bolilor cardiovasculare si a migrenei.

Importanta magneziului pentru sanatatea oaselor

In timp ce majoritatea cercetarilor s-au concentrat asupra rolului calciului in sanatatea oaselor, magneziul este, de asemenea, esential pentru formarea osoasa sanatoasa. Cercetarile din 2013 au legat aportul adecvat de magneziu cu o densitate osoasa mai mare, o formare imbunatatita a cristalelor osoase si un risc mai mic de osteoporoza la femei dupa menopauza.

Magneziul poate imbunatati sanatatea oaselor atat direct, cat si indirect, deoarece ajuta la reglarea nivelului de calciu si vitamina D care sunt alti doi nutrienti vitali pentru sanatatea oaselor.

Importanta magneziului pentru diabetici

Cercetarile au legat dietele bogate in magneziu cu un risc mai mic de diabet de tip 2. Acest lucru se poate datora faptului ca magneziul joaca un rol important in controlul glucozei si in metabolismul insulinei.

Un deficit de magneziu poate agrava rezistenta la insulina, afectiune care se dezvolta adesea inainte de diabetul de tip 2. Pe de alta parte, rezistenta la insulina poate provoca niveluri scazute de magneziu.

In multe studii, cercetatorii au legat dietele bogate in magneziu si diabetul zaharat. In plus, o revizuire sistematica din 2017 sugereaza ca administrarea suplimentelor de magneziu poate imbunatati si sensibilitatea la insulina la persoanele cu niveluri scazute de magneziu.

Magneziul poate ameliora durerile de cap

Terapia cu magneziu poate ajuta la prevenirea sau ameliorarea durerilor de cap . Acest lucru se datoreaza faptului ca un deficit de magneziu poate afecta neurotransmitatorii si poate restrictiona constrictia vaselor de sange care sunt factori pe care medicii ii leaga de migrena.

Persoanele care sufera de migrene pot avea niveluri mai scazute de magneziu in sangele si tesuturile corpului. Nivelurile de magneziu din creierul unei persoane pot fi scazute in timpul unei migrene.

De asemenea, studiile afirma ca terapia cu magneziu poate fi utila pentru prevenirea migrenei. Autorii sugereaza ca administrarea a 600 mg de citrat de magneziu pare a fi o strategie de prevenire sigura si eficienta.

Magneziul imbunatateste simptomele PMS

Sindromul premenstrual (PMS) este una dintre cele mai frecvente tulburari la femeile aflate la varsta fertila.

Simptomele sale includ retentie de apa, crampe abdominale, oboseala si iritabilitate. Interesant este faptul ca s-a demonstrat ca magneziul imbunatateste starea de spirit, reduce retentia de apa si alte simptome la femeile cu sindrom premenstrual.

Map

Scrie-ne Ai o întrebare
sau vrei un pachet personalizat?

Formular