Mergi la conţinutul principal

Bună, sunt medicU
Spune-mi, ce te doare?
Îți pot evalua gratuit starea de sănătate

MedLife s-a alăturat misiunii SanoPass de a promova un stil de viață sănătos. (Vezi detalii aici)

Mircea in Medical

De ce este recomandata o dieta cu un continut scazut de sodiu?

Sodiul este un mineral care se gaseste in multe tipuri de alimente, dar cel mai adesea in sare sub forma de clorura de sodiu. O dieta saraca in sodiu are numeroase beneficii pentru sanatate. American Heart Association recomanda cetatenilor din toate tarile lumii sa consume doar 1500 mg de sodiu pe zi.

Daca respectati aceasta recomandare si urmati o dieta cu continut scazut de sodiu puteti obtine diferite beneficii pentru sanatate si sansele de a trece pe la medic vor fi reduse. In acest fel nu veti mai avea nevoie de anumite tratamente medicale, nu veti mai trece pe la farmacii pentru a va cumpara anumite medicamente, etc.

Asadar, iata care sunt unele dintre cele mai importante beneficii de care puteti avea parte in cazul in care respectati aceste recomandari si consumati o dieta cu maxim 1500 mg de sodiu in fiecare zi:

  1. Scadeti tensiunea arteriala: Cantitatea de lichid din sange scade, ceea ce duce la scaderea tensiunii arteriale.
     
  2. Reduceti riscul de infarct: Prin gestionarea tensiunii arteriale crescute, va ameliorati presiunea si potentialele daune asupra inimii. Acest lucru va reduce sansele unui atac de cord.
     
  3. Reduceti colesterolul LDL: Hipertensiunea arteriala este unul dintre factorii sindromului metabolic, si duce la cresterea colesterolului. Alimentele care sunt bogate in sodiu tind sa fie bogate si in colesterol.
     
  4. Preveniti insuficienta cardiaca congestiva: Cand inima trebuie sa pompeze mai tare pentru a va impinge sangele prin vasele de sange, aceasta poate duce la insuficienta cardiaca.
     
  5. Reduceti riscul de afectare a rinichilor: Vasele de sange din rinichi pot deveni slabite si ingustate. Acest lucru poate provoca insuficienta renala.
     
  6. Preveniti sansa de accident vascular cerebral: Scaderea fluxului sanguin catre creier va poate epune unui risc crescut de accident vascular cerebral.
     
  7. Reduceti sansa unui anevrism cerebral: Cand tensiunea arteriala ramane ridicata, aceasta poate provoca slabirea vaselor de sange din creier. Puteti experimenta o sangerare a creierului cu consecinte care pun viata in pericol.
     
  8. Va protejati vederea: Cine stia ca isi  poate proteja cu adevarat vederea mancand morcovi? Tensiunea arteriala ridicata a vaselor oculare poate duce la ruperea vaselor de sange si pierderea vederii;astfel, este recomandat sa consumati alimente mai naturale, cu continut scazut de sare, cum ar fi morcovii.
     
  9. Imbunatatirea memoriei: Capacitatea de a gandi si de a construi amintiri este legata de sanatatea creierului. Tensiunea arteriala ridicata poate afecta fluxul sanguin catre creier.
     
  10. Reduceti riscul de dementa: Dementa vasculara este un tip de dementa legata de incetinirea fluxului sanguin catre creier.
     
  11. Reduceti intarirea si ingrosarea arterelor: Tensiunea arteriala crescuta continua va face ca peretii arterelor sa devina mai grosi si mai duri. Este mai dificil pentru sange sa se miste prin vasele rigide.
     
  12. Reduceti balonarea si umflarea: O dieta bogata in sodiu determina corpul sa retina lichid. Veti observa balonare redusa si umflaturi atunci cand reduceti aportul de sodiu.
     
  13. Reduceti cantitatea lichidelor pe care le beti: Alimentele sarate va vor oferi mereu senzatia de sete si deshidratare. Adesea veti ajunge sa consumati bauturi bogate in calorii pentru a potoli setea. Prin reducerea cantitatii de sodiu, veti avea mai putina dorinta pentru aceste bauturi nesanatoase.
     
  14. Intarirea oaselor: Sarea controleaza cantitatea de calciu care este scos din oase. Calciul este important pentru oasele puternice si pentru prevenirea osteoporozei. O dieta bogata in sodiu poate duce la slabirea oaselor cu pierderea de calciu.
     
  15. Reduceti riscul de cancer de stomac. Exista o bacterie numita Helicobacter pylori care poate trai in stomac. . Bacteria H. pylori prospera cu un continut ridicat de sare si  este un factor de risc major pentru cancerul de stomac.

Ei bine, sodiul este un mineral necesar pentru sanatatea noastra, dar o cantitate in exces de sodiu adaugata este daunatoare. Pentru a va putea proteja sanatatea este recomandat sa reduceti treptat alimentele bogate in acest mineral pe care le consumati.

Sarea va va bloca ceilalti receptori gustativi, astfel incat atunci cand reduceti sarea, veti putea in cele din urma sa va bucurati de aromele mai subtile. Este nevoie de aproximativ doua saptamani pentru a va recalifica papilele gustative, asa ca este foarte important sa aveti rabdare.

Etichete:
Map

Scrie-ne Ai o întrebare
sau vrei un pachet personalizat?

Formular